RYHMÄESITTELY

uintivalmennus_web.jpg

YLEISKUVAUS: Kahdeksan kuukauden aikana tutustutaan uinnin perusasioihin eli käydään läpi pääasiat:

- rytmilajit & hengitystekniikka
- veden vastuksen suhde etenemiseen (vastusta systemaattisesti vähentäen)
- vartalon virtaviivaisuus
- uinnin kuivaharjoittelu (voimaharjoittelu, vesijuoksu, veden poljenta, liukuharjoitukset ja käännöt)
- käsivedot (ote vedestä, veto, palautus)
- potkut
- Avovesiuinti & navigointi 

Tekniikan jälkeen päästään kiinni itse harjoitusohjelmiin, joiden tarkoitus on parantaa tekniikkaa, uinnin taloudellisuutta ja uintivarmuutta. Tavoitteena on saavuttaa vapaauinnissa taidot, joiden avulla voidaan uida avovedessä sekä altaassa 1-2 km rauhallisesti, omaan tekemiseen luottaen.


HARJOITUKSET: lauantaisin klo 10-11 Porin keskustan uimahallissa
PÄÄTAVOITE: Kaitalammen avovesiuintitapahtuma kesällä 2022. Matkan pituuden päätät sinä. Kaksi kilometriä on huima saavutus aloittelevalle aikuisuimarille.